!!! شرایط فروش فوق العاده مختص معماران و طراحان داخلی !!!

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

 

در زندگی شهری به ندرت به محیط‌های سرسبز برخورد می‌کنیم؛ یکی از روش‌هایی که می‌توان این سرسبزی را در مقیاس کوچکتری در اختیار داشت، طراحی و اجرای روف گاردن است. روف گاردن علاوه بر زیبایی و هوای تازه، به ارزش ملک شما می‌افزاید و یک محوطه بدون استفاده را به یک باغ تبدیل می‌کند. برای تبدیل سقف ساختمان به روف گاردن چالش‌های منحصربه‌فردی مانند بررسی این‌ که آیا مجوز و شرایط ایجاد آن برای ساختمان شما وجود دارد یا خیر، انتخاب نوع گیاهان، مدیریت منظره‌های اطراف، دسترسی به آب و نور کافی، تهیه خاک مناسب روف گاردن و سایر امکانات مورد نیاز وجود دارد. در این مقاله با این چالش‌ها و ایده‌های مختلفی که در طراحی روف گاردن استفاده می‌شوند، آشنا خواهید شد.

 

امکانات مورد نیاز و چالش‌های موجود در طراحی و اجرای روف گاردن

ابتدا با مشورت با یک متخصص، اطمینان حاصل کنید که ایجاد روف گاردن بالای ساختمان شما امن است و مجوز ایجاد آن را تهیه کنید. پس از آن یکی از مهم‌ترین عواملی که باید بررسی کنید، این است که آیا سقف تحمل وزن روف گاردن با طراحی مورد نظر شما را دارد یا خیر؟ برخی از انواع خاک سنگین هستند و پس از کاشته شدن گیاهان و ورود آب نیز به وزن آن‌ها افزوده می‌شود. مطمئن شوید که برای انتقال دادن آب و سایر امکانات به روف گاردن مشکلی وجود نداشته باشد و نور آفتاب به اندازه کافی به روف گاردن برسد و توسط ساختمان‌های اطراف سایه بیش از اندازه ایجاد نشده باشد. ممکن است برای مواجهه با باد لازم باشد حفاظی در روف گاردن قرار بگیرد. عامل آخر میزان هزینه‌ای است که در نظر دارید برای طراحی و اجرای روف گاردن بپردازید.

گیاهانی که می‌توانند در روف گاردن مورد استفاده قرار بگیرند

می‌توان گفت بین روف گاردن و گیاهانی که در کوهستان می‌رویند شباهت وجود دارد؛ گیاهانی که در طراحی و اجرای روف گاردن انتخاب می‌شوند، باید مقاوم در برابر بادهای شدید یا عدم آن باشند به همین دلیل است که معمولاً  استفاده از گیاهانی که برگ‌های بزرگ دارند و در برابر باد شدید آسیب می‌بینند، توصیه نمی‌شود. علاو بر این باید بتوانند با نور آفتاب شدید یا سایه زیاد نیز سازگاری داشته باشند. همیشه‌سبزهایی مانندOleariaوPhormiumاز جمله مناسب‌ترین گیاهانی هستند که معمولاً برای روف گاردن توصیه می‌شوند.

منظره‌های اطراف روف گاردن

ممکن است نخواهید برخی از منظره‌ها از روف گاردن دیده شود؛ برای مثال می‌توانید با استفاده از گیاهان همیشه ‌سبز بلند یا فنس، مانع از دیده شدن منظره‌ سقف‌ها و دیوارهای ساختمان‌های اطراف شوید. در مسیر منظره‌های زیبایی که می‌خواهید دیده شوند، می‌توانید گیاهان کوتاه‌تر را قرار دهید.

خلاصه کلام

روف گاردن می‌تواند جایی برای استراحت، استفاده از هوای تازه و منظره‌های اطراف  و کمی فاصله گرفتن از زندگی شهری باشد. علاوه بر این ‌که طراحی و اجرای روف گاردن باید با دقت زیادی انجام شود و چالش‌های مخصوص به خودش را دارد که شامل وزن مناسب، انتقال آب، حفاظت در برابر بادهای شدید و... است؛ پس نگهداری از آن نیز اهمیت دارد.

 

طراحی و اجرای روف گاردن  به صورت کاملا تخصصی توسط تیم حرفه ای معماران ، طراحان و استاد کاران ماهر و مجرب استودیو معماری خانه طرح وردین 

شماره های تماس جهت مشاوره و سفارش طراحی و اجرای روف گاردن 

09122792898 مهندس عماد جلالی

09121715525 مهندس علی سیدی

 

 

  • نظرات
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
افزودن نظر جدید
برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.