طراحی و ساخت مراکز اداری
طراحی و ساخت مراکز اداری
مراکز اداری واحدهای مختلفی را شامل میگردند و شرکتها و بیزینسهای متعددی در آن مشغول فعالیت هستند. علاوه بر آنکه کلیه اصول مقدماتی طراحی پلان در طراحی و ساخت مراکز اداری نیز لحاظ میشود، چند مورد اصلی دیگر هم وجود دارد که با رعایت آنها میتوان این تضمین را داد که این واحدهای موجود در یک مرکز اداری طراحی اصولی و استانداردی داشتهاند. در ادامه نکات مهم اصول طراحی مراکز اداری را بیان خواهیم کرد.
توجه به فضای واحد در طراحی و ساخت مراکز اداری
برای اکثر مشاغل اندازه واحد اداری اهمیت بسیاری دارد. اگرچه یک مرکز یا ساختمان اداری الزاما واحدهای یک اندازه ندارد و این امکان وجود دارد که در طراحی پلان مراکز اداری، واحدهایی با اندازههای متفاوت طراحی کرد. ولی نباید این موضوع باعث گردد که برخی از واحدهای مجتمع اداری بسیار کوچک باشد یا امکاناتی از قبیل نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب را نداشته باشد. پس مهم است تعداد افراد مشغول به کار در یک واحد اداری و نیازهای اولیه آنها مورد توجه قرار گیرد تا بتوان به صورت اصولی یک پلان اداری کوچک یا یک نقشه ساختمانی بزرگ را طراحی کرد.
پیشگیری از ورود صدا به واحد اداری
کارمندان یک اداره برای تمرکز داشتن به سکوت و آرامش نیاز خواهند داشت که بایستی این نکته در طراحی و ساخت مراکز اداری مورد توجه قرار گیرد. برای این کار باید واحدها را به گونهای طراحی کرد که مخالف با جهت خیابان اصلی باشند. راه دیگر این است که در طراحی و اجرا پنجرههای دوجداره و دیوارهای عایق صدا را در نظر گرفت تا مانع از اذیت شدن افرادی که در ساختمان هستند شد و محیطی آرام را فراهم نمود.
توجه به نور
از جمله اصلیترین موارد در یک محیط کار و طراحی پلان ساختمان اداری توجه به نور است. بیشتر معماران سعی دارند تا محیط داخلی یک مرکز اداری را به گونهای طراحی کنند تا از نور طبیعی نهایت استفاده شود. مخصوصا وجود نور طبیعی در یک واحد اداری که میتواند به کارکنان آن محیط انرژی بیشتری القا کند. علاوه بر این بهتر است در طراحی مراکز اداری چیدمان واحدهای گوناگون به گونهای باشند که تماما به یک میزان از نور طبیعی برخوردار باشند.
چشم انداز زیبا و الهام بخش
استفاده از فضای سبز در اطراف یک مجتمع اداری ایده بسیار خوبی خواهد بود. این کار در زمان طراحی و ساخت مراکز اداری امکانپذیر است. زیرا اغلب پلانها در حال حاضر با فضایی طبیعی و سرسبز طراحی میشوند. در نظر گرفتن این موضوع که کارمندان داخل مجتمع اداری چه چشم اندازی را مشاهده میکنند، میتواند کمک بسیاری به طراحی بهتر مرکز اداری خواهد کرد.
جمع بندی
در انتها، طراحی و ساخت مراکز اداری پروسه پیچیدهای است که به دقت و توجه بالایی نیاز دارد. با انجام مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به صورت صحیح، میتوان به نتیجهای عالی دست یافت که منجر به بالا رفتن راندمان کاری و آرامش کارمندان خواهد شد.
طراحی، ساخت مراکز اداری یکی از تخصص های استودیو معماری خانه طرح وردین می باشد. این مجموعه تشکیل شده از معماران برجسته، طراحان حرفه ای و استاد کاران ماهر و مجرب بوده و با استفاده از تخصص و تجربیات مجموعه خانه طرح وردین می توانید به اهداف خود در راستای موفقیت شغلی برسید. جهت مشاوره طراحي و اجرا و همچنين عقد قرارداد می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.
شماره تماس:
09122792898 مهندس عماد جلالی
09121715525 مهندس علی سیدی